Moim pierwszym deckiem do Pauper EDH był niebiesko-czerwony deck z Gelectrode jako generałem. Pełną decklistę można znaleźć tutaj. Zasadniczo jest to deck kontrolny, ma sporo możliwości kontroli przebiegu gry dzięki kontrom i spaleniom, można łatwo stworzyć card advantage, a także skręcić się i zagrać przyzwoite combo z naszym generałem. Brakuje mi tylko jednej karty(Rhystic Study) ale gra się dobrze nawet bez niej.
1.Generał
Gelectrode potrafi zadać sporą ilość obrażeń w krótkim czasie i przeciwnik nie jest w stanie ich zablokować. Aby maksymalnie wykorzystać jego umiejętność, pakiet instantów i sorcery w decku jest dość spory. Nasz jest jednak dość podatny na removal więc deck zawiera trochę spelli przeznaczonych specjalnie do jego ochrony.
2.Akcesoria dla generała
- ochrona - Neurok Stealthsuit, Robe of Mirrors, Clout of the Dominus, Elgaud Shieldmate, Mizzium Skin - przeciwnicy będą zwykle chcieli dość szybko unieszkodliwić Gelectrode więc te spelle powinny im to udaremnić
- utility - Sigil of Sleep, Ophidian Eye, Quicksilver Dagger, Freed from the Real - czyli kilka sposobów jak zrobić z naszego commandera Death Star
3.Stwory
Kreatur w decku nie jest za wiele - zaledwie 13, jednak każda dobrze spełnia swoją funkcję.
- pingerzy - Razorfin Hunter, Vithian Stinger, Prodigal Pyromancer, Prodigal Sorcerer, Razorfin Hunter, Vulshok Sorcerer - słabsi krewni naszego generała, mogą również korzystać z jego akcesoriów, pomagają szybko pozbywać się mniejszych stworów i oczywiście stopniowa zjadać życie przeciwnika
- beaterzy - Nivix Cyclops, Kiln Fiend, Wee Dragonauts, Ulamog's Crusher - pierwsza trójka potrafi zadać naprawde sporo obrażeń w jednej turze korzystając z wszystkich instantów i sorcery które mamy, natomiast eldrazi jest jedną z bomb formatu i trafia do większości decków po prostu jako duż stwór który szybko miażdży wroga
- utility - Mulldrifter, Archaeomancer, Disruptive Pitmage - kolejno dodatkowy draw, wracanie jednego z licznych spelli z grobu i Force Spike wielokrotnego użytku, który w połączniu z Freed from the Real potrafi być naprawdę upierdliwy dla przeciwnika.
4.Instanty i sorcery
Rdzeń całego decka i paliwo dla generała. Duża częśc poza swoją główną funkcją pozwala nam ciągnąć karty lub daje się użyć ponownie.
- draw - Cerulean Wisps, Sleight of Hand, Sorcerous Sight, Preordain, Impulse, Think Twice, Crimson Wisps, Gitaxian Probe, Train of Thought, Catalog, Deep Analysis, Opt, Ponder - wszystkie te tanie spelle ciągnące nam karty poza oczywistą funkcją, pozwalają nam też stworzyć całkiem niezłe combo z Gelectrode
- kontry - Mindstatic, Force Spike, Stoic Rebuttal, Convolute, Negate, Runeboggle, Rewind, Arcane Denial, Essence Scatter, Mana Leak, Cancel, Bone to Ash - 'nuff said
- burn - Dead//Gone, Shock, Firebolt, Arc Lightning, Needle Drop, Barbed Lightning, Lightning Bolt, Staggershock, Geistflame, Shower of Sparks - Apply cold water to burned area
- bounce - Unsummon, Into the Roil, Repulse, Disperse, Capsize - pomagają ci poradzić sobie z wszystkim czego nie dasz rady skontrować lub zestrzelić
- treason - Ray of Command, Act of Treason, Traitorous Blood - ponieważ deck nie ma zbyt wielu duzych stworów to miło czasem jakiegoś ukraść
- evasion - Defy Gracity, Artful Dodge - specjalnie dla nielicznych stworów w decku które zadają combat damage oraz jako tani trigger dla generała
5.Manabase
Dużą zaletą formatu jest to, że można łatwo i tanio złożyć dobry manabase do decku. W moim decku manabase wygląda następująco:
- 17 basic landów (6x Mountain, 11x Island)
- 4 cycle-landy (Smoldering Crater, Forgotten Cave, Lonely Sandbar, Remote Isle) - możliwość dodatkowego draw'u jest w tym decku naprawdę przydatna
- Evolvin Wilds, Terramorphic Expanse i Grixis Panorama - fetche dla ubogich
- 2 landy gildii - Izzet Guildgate i Izzet Boilerworks
- landy dające każdy kolor many - Command Tower, Rupture Spire i Transguild Promenade- Halimar Depths - ustaw 3 górne karty biblioteki i udawaj zdziwienie gdy je ciągniesz
- Izzet Signet - minimalna rampa i mana fixing
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz